下にリンクされた「Mainichi.jp」の記事にあるように、最近発表された電通のランキングによれば、今年最初の5カ月間で、もっとも話題に上り、ひっぱりだこになった商品として、マスクがトップとなり、ハイブリッド車以上だったとのことである。 もちろん、これは日本での新型インフルエンザ・パニックの結果であるが、マスコミのニュースにこれほど極端に影響される日本の消費者の特殊性を如実に示しているものといえよう。 参考:Reference: Mainichi.jp (6/10): "Masks top list of most popular items this year" http://mdn.mainichi.jp/mdnnews/news/20090610p2a00m0na014000c.html
Masks surpassed hybrid cars and other hit items as most popular and most talked-about goods for the first five months this year, according to the well-known Dentsu ranking just announced, as reported in the Mainichi.jp article linked above. Needless to say, this is due to the swine flu panic in Japan, showing the peculiar nature of the Japanese consumer who is so drastically influenced by the mass media's new reporting.